Меню Закрити

Як створити MVP — мінімальний життєздатний продукт

Illustrations by Vecteezy!

TL;DR Почніть з проблеми, яку вирішує ваш продукт, зрозумійте ваших користувачів, ринок і конкурентів; визначте поняття «повний продукт»; потім визначте його найменшу підмножину, яка ще може принести достатню цінність клієнтам.

1. Почніть з окреслення проблеми

Один з найважливіших кроків у процесі розробки продукту — це розуміння проблеми і її декомпозиція. Буде гарною ідеєю використовувати модель, структуру, яка допоможе вам чітко сформулювати проблему.

Почніть з опису  ідеальної ситуації і порівняйте її поточною. Оцініть, які незручності відчувають майбутні користувачі.

Посильте ваші висновки статистикою і фактами. Наприклад, наведіть цифри щоб описати розмір проблеми або потенціал її вирішення.

Постановка проблеми повинна стати для вашої команди правилом: ваша команда, ваші інвестори, ваші спонсори та інші зацікавлені сторони повинні мати можливість миттєво зрозуміти її і посилатися на неї при перегляді ваших рішень і планів продуктів.

2. Визначте своїх користувачів

Переконайтеся, що ви розумієте людей, проблеми яких вирішуєте! Визначте та дайте назву різним групам користувачів у контексті вашої проблеми; випишіть їхні потреби та проблеми; виявіть їхні болючі точки; їхні очікування та найкращий досвід, який вони могли б мати в цьому контексті.

Визначте критерії успіху для кожної групи користувачів.

3. Зрозумійте користувачів

Визначення користувачів відрізняється від розуміння користувачів. Вам потрібно докласти зусиль, щоб вивчити своїх користувачів і глибоко зрозуміти їхні моделі поведінки, звички та потреби. Ви можете використовувати існуючі дослідження та інформацію соціологів; або провести інтерв’ю з користувачами та фокус-групами — це допоможе у постановці задачі.

4. Перевірка проблеми

Наявність чітко визначеної проблеми дозволяє перевірити її з ключовими зацікавленими сторонами, включаючи ваших клієнтів або кінцевих користувачів: окресліть їм проблему і переконайтеся, що вони реально зацікавлені у її вирішенні; вивчіть і задокументуйте те, як вирішення проблеми вплинуло на користувачів. Під час цього процесу спробуйте відповісти на наступні питання:

  1. Чи знають користувачі будь-які потенційні рішення проблеми?
  2. Чи є це найважливішою проблемою, з якою вони стикаються у цьому контексті?
  3. Чи намагаються вони вирішити проблему самостійно?
  4. Як поліпшиться їхня ситуація, коли з’явиться рішення?
  5. Чи будуть вони платити за таке рішення?

На цьому етапі ви також повинні моніторити ринок, щоб з’ясувати, чи існують продукти або послуги для вирішення тієї ж проблеми; і якщо так, то дуже важливо зрозуміти, як це робиться наразі.

5. Ідеї щодо потенційних рішень

Маючи чітко визначену та перевірену проблему, ви можете генерувати ідеї та досліджувати можливі рішення. На першому етапі варто переконатися, що ваша команда має глибоке і однакове розуміння проблематики.

Потім перейдіть до фази генерування ідей. Цей процес може проходити у вигляді серії сеансів мозкового штурму, або спринтів дизайну або внутрішніх конкурсів, таких як хакатони.

Незалежно від форми або методів, які ви обираєте, переконайтеся, що ваша команда систематично фіксує всі ідеї. Це важливо для аналізу цього набору ідей і пост-обробки: вам доведеться оцінювати кожну ідею і приєднувати метадані і артефакти під час аналізу. Залежно від масштабу вашої ініціативи, система створення ідей зможе вам значно допомогти.

Припускаючи, що існує безліч чудових ідей і можливих рішень, виконайте наступні кроки:

  1. Перегляньте всі ваші абстрактні ідеї і визначте їх пріоритети, виходячи з їх потенціалу і можливостей. Не відкидайте ідеї; просто поставте їм низький пріоритет. Визначення пріоритетів дозволить вам вибрати найбільш перспективні ідеї, використовуючи не просто думки, а стандартизовану «рамку оцінки ідеї».
  2. Поєднуйте ідеї в міру необхідності — об’єднайте їх у групи.
  3. Комбінуйте ідеї і сформулюйте проект продукту.
  4. Початок малий, але одразу думайте наперед і визначте довгострокову дорожню карту продукту.

6. Визначте, яким буде кінцевий продукт

Мінімум в MVP означає, що у вас вже є кінцеве бачення продукту! Поширеною помилкою є те, що команда визначає MVP, як набір очевидних випадків використання, без чіткого бачення кінцевого продукту.

Припускаючи, що у вас є бачення кінцевого продукту, наступний крок полягає в тому, щоб визначити ваш “повний продукт” як довгий список корисних для користувача фіч, що буде вашою дорожньою картою. Тут важливо розуміти, що це повна версія вашого продукту.

Іншим важливим моментом є те, що вам не потрібно думати про складність, вартість або інші обмеження на даному етапі; Варто описати все, навіть найскладніші і найдорожчі функції продукту, оскільки ви зможете розставити пріоритети та керувати ними на більш пізньому етапі.

Не варто пропускати, відкидати або архівувати ідею для функції, яка наразі виглядає передчасною або ще не зрозуміла. Замість цього, ви повинні включити її у свій резерв із нижчим пріоритетом.

Переглядайте та продовжуйте визначати функції, поки ваш продукт не буде описаний повністю. Дорожня карта вашого «повного продукту» повинна мати всі функції, які ви можете придумати, відображаючи потреби всіх користувачів, визначених на цьому етапі.

7. Визначте свій MVP — мінімальний життєздатний продукт

На цьому етапі ви маєте визначення вашого «повного продукту». Настав час пошуку найкращого мінімального набору функцій.

Це найкраща мінімальна кількість функцій, яка забезпечує достатню цінність вашим першим клієнтам. Перший екземпляр вашого реального продукту допоможе вам швидше вийти на ринок. Він має мінімальні витрати на реалізацію та служить для отримання зворотного зв’язку від користувачів.

Щоб знайти цей мінімум, ретельно аналізуйте кожну функцію з точки зору цінності для користувача, важливості вирішення проблеми, а також з точки зору вартості.

Наступним кроком є ранжування функцій. Топ-n функцій складуть основу для вашого MVP.

8. Визначте, як буде виглядати успіх

На цьому етапі ви маєте чудову основу для створення вашого MVP: у вас є постановка проблеми, глибоке розуміння ваших користувачів, ринку та технології , а також пріоритетне ранжування функцій продукту.

Перш ніж розпочати реалізацію свого продукту, доцільно визначити конкретні критерії успіху. Визначте ключові метрики та основні джерела даних; визначте та зафіксуйте KPI (ключові показники ефективності), які відображають ефективність вашого продукту в залежності від часу та інших вимірів.

Налаштуйте систему для моніторингу цих KPI і наскільки вони близькі до заздалегідь визначеного успіху.

Наступні кроки: створюйте, вимірюйте, робіть висновки; повторіть

Процес, описаний до сих пір, допоможе вам створити чітко визначений MVP. Ви будете знати, що створювати, чому, для кого і, можливо, коли і як.

Але це лише одна частина історії: щоб досягти успіху, ви повинні не просто продумати, а реально зробити це. Дотримуйтесь сучасних інтелектуальних інженерних практик — створюйте, вимірюйте, робіть висновки і швидко повторюйте; завжди з думкою про кінцевого користувача.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

0

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: